tirsdag 18. september 2007

E så fasinert over kor spreke alle e her i japan. Alle som ikke kjører bil sykler. og kan love deg, på en dag ser eg nesten flere sykler enn biler. E ganske greit med sykkel egentlig, for veisystemet hvis man kjører av hovedveiene e bare drit... 90% av de e enveiskjørte og man må kjøre i store firkanter for å komme der en skal. Med sykkel så driter man liksom i veiretningen. her hin dagen når sjefen min skulle hem til meg for å hjelpe meg med noe, så syklet eg og hon kjørte. Eg kom frem til meg lenge før hon kom. Bor ikke så langt fra jobben egentlig. 10min å sykle (føles ikke utsom det en gang), ca 20 min å gå og vet ikke kor lang tid å kjøre, for det e så innviklet føler eg.
Det som e litt arti e at til og med de eldre sykler. så en dame som lignet 50 år som drev å syklet. Som sagt eg e imponert. Så kan jo en egentlig nesten ikke si noen alder på en japaner bare ved å se på personen, for de som e litt voksne/eldre ser så dradd ut i ansiktet pga rynker at de kan gjerne være flere år yngre enn de ser ut som. (Det e endel og som ser ut som de e 25 når de e nesten 40, men...)Det e derfor de fleste japanere skyr solen. De dekker til mest mulig av kroppen, for de mener at jo mer sol, jo mer rynker. forsåvidt e jo det sant, men her e de helt hysteriske. De sykler med hanske på hendene og lange gensre og de sykler til og med med parasoller festet frempå styret på syklene. Det e om å gjøre å være mest mulig hvit. Hjelpes meg tenker eg! Her e det mellom 30 og 35 grader og de må jo koke inni alt det der. Og eg tenker bare på å bli mest mulig brun. hehe...

Ingen kommentarer: