torsdag 27. september 2007

Engelsk time

En av mine arbeidsoppgaver her i Japan er å ha engelsk og norsk undervisning med de japanske. Det e ikke allti bare bare, ettersom enkelte av arbeidsbøkene vi bruker ( 2-3 forskjellige) e ganske vanskeli å forstå, selv for meg som har bodd i USA. Mange av ordene har eg aldri hørt om, eller er ord som man ikke bruker i dagligtale. Eg har 4 engelsk klasser og 1 norsk klasse. Klassene e ikke så store, ca 2-4 personer i hver.

En av engelsk klassene eg har er Genki English. Det vil si engelsk undervisning for barn. Det e den timen eg liker best. Bruker gjerne mange artige bilder, og sanger med bevegelse. Leker hører og med, slik at det blir enklere å huske, og de får prøve å bruke ordene de har lært. Litt fargelegging blir det alltids litt tid til innimellom.
Ungene er alltid full av liv og det er like kjekt hver gang! :-D




Historie tid. Sujisan forteller fra bareneBibelen

"What time is it, Mr.Wolf" leken. En stor slager blant barna.




Ingen kommentarer: