onsdag 19. september 2007

Har du noen gang opplevd at det regner inne? Vel det har eg. kom hem til leiligheten på lørdag og fant masse vann på golvet. Tenkte først at det hadde skjedd en liten lekasje eller at eg kanskje hadde sølt noe. Men då eg satt meg i stolen som sto der, ble eg og våt. Det viste seg at aircondition annlegget hadde i stede for å fjerne vannet ut gjennom et rør begynt å føre vannet ut i rommet mitt. Så, når eg hadde på litt styrke, fløy det "regndråper" med. (Satt et glass under det ene stedet hvor det dryppet mest bare for å teste hvor mye, og i løpet av en natt fyllte det 3/4 av glasset). I tillegg til dette skulle det slutte å funke helt i dag morges.
så bør det nevnes og at i dag var en av de varmeste dagene Japan har hatt på lenge om ikke år. Bare 35.6 grader. Det var en opplevelse for seg selv.
Når de så kom forå fikse annlegget, viste det seg at det ikke lot seg gjøre. Typisk min flaks... men fortvil ikkee.. Ruth Therese og Ivan kom meg til unnsettning! :-) De hadde heldigvis en bordvifte eg kunne få låne, så eg slapp å kjøpe. Så no sitter eg med 25 grader og en liten (men effektiv) vifte for å ikke smelte vekk.

Må også nevnes at har hatt min første ordentlige engelskundervisningi dag. Oppgaver vi løste i fellesskap, lytte trening og praten som gikk i ett over en kopp kaffe i slutten av timen.
Har funnet ut og at på mange måter e vi nordmenn like som japanere.

Ingen kommentarer: