onsdag 5. mars 2008

Te party

Mens eg har vært her har eg vært så heldi å få oppleve ekte japansk kultur. Ikke bare sånn laget til for turistenes del, men det å faktisk bli innvitert hjem til en japaner. Har selvfølgelig vært heme hos en japaner ganske mange ganger før. Blant annet Hisako-san, men denne gangen var det liksom annerledes. Vi (en gjeng fra GUS teamet og meg) ble vartet opp med ocha (grønn te) og hjemmelaget japansk kaker og annet godt hjemme hos en kvinne i Takarazuka. Vi fikk og høre historier, se bilder og vi delte inntrykk og opplevelser. Vi traff denne damen på ungdomsmøte som er annenhver søndag i Takarazuka og før kvelden var omme hadde hun innvitert teamet hjem til seg. Nysjerrig som eg var spurte eg om eg og kunne joine, og fikk et stor ja :D Det som var så arti med denne damen var at hun samlet på kimonoer i alle typer og hadde et kjempe stort utvalg. Selvfølgelig ble det mulighet for oss jenter å prøve, så vi hadde det kjempe morsomt med å være mannekeng :D Hun drev også med "farging" av tøy og hadde laget de utroligste bilder. Vi fikk se mange av de og hun fortalte at hun blant annet har hatt en stor utstilig noen år tilbake som var blitt ganske masse omtalt. Søsteren henne som og var tilstede var på besøk fra Tokyo hvor hun var organist i en kirke. Hun hadde en utrolg stemme og sang "O Helga Natt" for oss på japansk. I tillegg sang vi litt i fellesskap og bare koste oss hele kvelden.

Ingen kommentarer: