søndag 30. mars 2008

Sakura party

Fra før eg reiste fikk eg høre om at eg måtte glede meg til våren og sakura blomstringen. Eg leste om det i Rebekkas (fjorårets ettåring) blogg, folk snakket om det her i Japan, og forventningene var store.
Så etter en kort vinter som startet i midten av desember, kom endelig øyeblikket eg hadde ventet på, og den svarte til alle forventninger og mer til. Trærne så ut som de var dekket med hvite/veldig lys rosa blomster som drysset ned, lette som fjær, i vinden. Folk strømmet ut og hadde piknikk og grillet under sakura trærne. Japan var forandret og det sosiale utelivet om dagen økte. Har tidliggere sett på Japan som et reservert land, men under sakura perioden, viste det seg at dette ikke alltid stemmer.
I kirken ble det innvitert til Sakura Party (som Ivan, Rut Terese og Bjørg stod for) i hagen under et stort sakuratre, med masse god mat, ballonger, artige leker (bland annet kimsleken og en lek hvor man skulle prøve å balansere en penn som hang og dinglet fra ryggen ned i en flaske ++), og masse koselige folk. Det ble en morsom opplevelse i flotte omgivelser!
Har fått litt problemer med pcen, så det vil komme flere sakurabilder senere når eg har fått fikset problemet

1 kommentar:

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra