torsdag 17. april 2008

Ski Camp

Endelig fikk eg og stå på ski :D og oppleve Nagano! 2 fluer i en smekk :D Vi var en gruppe på 20stk til sammen som dro med leid buss, og bingo som en selvfølgelig busslek :p Når vi dro fra Osaka regnet det og eg husker eg tenkte at det e bra vi skal reise så lenge med buss (ca 7 timer) og at det sikkert e finere hver i Nagano. men HAHAHA... så feil kunne eg ta. Aldri før hadde eg trodd at en sky kan være stor. Det regnet minst like mye der, bortsett fra at siden vi var så høyt oppe over havet, kan det vel mer kalles sludd, snø og regn. Typisk! tenkte eg.

Vi skulle stå 2 dager i trekket 2 forskjellige steder, men før vi kunne gjøre det måtte det litt oppvarming til med tøy og bøy o fullt utstyr. I det ene trekket var det siste dagen de hadde åpent, så då fikk stå gratis, men det var ganske dårlig snø, så eg på de usmørte skiene eg hadde fått lånt meg, glei ikke fremmover i det hele tatt fra midten av bakken og ned, så då ble det jobbet mye med lårmusklene. Vi fant ut at noen av de beste stedene og stå der var i kuletrekkene så det var der vi oppholdt oss mest. Meg som ikke har jobbet med lårmusklene siden eg "sluttet" å klatre endte det hele etter 4-5 timer med kraftig krampe i låret (aldri kjent sånn smerte før!) som ikke ville gi seg. Så fikk kjøre snøskuter ned til stedet vi sov (det lå rett med trekket) og fikk på noen sånne isplastre som heldigvis hjalp etter en stund. Har foresten lært at har du krampe skal du visst nedkjøle og ikke varme opp. Hmmm... alt man lærer ved uhell!
Den andre dagen vi skulle stå, skulle vi egentlig ta en sånn "Ulrikken" opp på ett høyt fjell, men pga snøstorm var den stengt og vi måtte stå i de lavere trekk. Siden vi var enda høyere oppe enn dag 1, var føre ganske bra og vi fikk en super dag! :D

Som alle leirer bør seg ha, hadde vi sosiale kvelder med masse lek og gøye aktiviteter. Sjeldent eg har vært borti så gøye leker, teamkonkuranser og kortspilling. Må foresten innrømme at japanske barn/ungdommer er mye mer oppdragne på leir enn ka eg har opplevd norske til å være! Det var og en onsen like med stedet vi sov, så det ble godt brukt. Kjempe hærlig å kunne sitter der og slappe av i det varme vannet!







1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon