tirsdag 22. april 2008

E.S.S

E.S.S står for English Speaking Society. Det er en student klubb på Kwansai University i Takarazuka for de som er spesielt interessert i engelsk. De har rundt en 120 medlemmer, og de samles hver dag og har møter, drar på turer sammen og entrer blant annet speech konkuranser og andre konkuranser hvor de må bruke det engelske språket. Endel av ungdommene som er med i E.S.S kommer og på ungdomsmøtet i Takarazuka, og det er slik eg har blitt kjent med de :D Kjekt å kunne være med folk på min egen alder og ikke bare eldre, slik som det kan virke noen ganger. Altså... Liker veldig godt de vennene eg har fått her i Tezukayama! (selvom de er endel eldre). Har vært å truffet de på universitetet innimellom, og truffet 2 av de utenom og på fritiden. Har og hjulpet de med å rette engelskoppgaver og spillt sjakk med de. Mikalsen spiller ofte shogi med de. Ene venninnen min, Ayaka-san, driver og å dykker, så har paratet endel om de. Mail er vel den mest brukte komunikasjonsmåten, ettersom det e 1 time til der de bor.

Takashi (en kompis) fortalte for en uke siden at han begynner å skifte mening om Gud. Han sier at i det siste e det som om noe e blitt positivt forandret i han og at han tror det e Gud som gjør denne forandringen :D Ble så utrolig gla når eg hørte dette.
E utrolig godt å bare kunne henge med de, og føle at livet e litt normalt tiltross for at man flytter halve verden rundt :p.

Ingen kommentarer: