fredag 21. september 2007

Alien in Japan

Då e det helt offisielt. Eg e en alien in Japan.

Hvis man ska bo i Japan over en lengre periode (dvs. mer en 3 mnd) må man registrere seg og få et "alien" kort. (Kortet heter egentli "Certificate of alien registration"). Det e altså dette kortet eg har hentet i dag. Men det ligger mer under. Som sagt, det hele startet i forgårs, på onsdag, då aircondition min sluttet helt å funke. Som nevnt i forrige innlegg, fikk eg låne en bordvifte av Ivan og Ruth Therese. Vell, det viste seg at når man satt viften nedi korgen frempå sykkelen (og siden det var VELDI mørkt ute) (med litt fantasi) fikk følelsen av at det var E.T som satt fremme i korgen. Denne følelsen ble bare forsterket av at de fleste (men få) stirret voldsomt på hemturen. :-P


Så kan jo det nevnes i tillegg at eg bruker refleksvest når det e så mørkt ute. For å si det sånn... Har kun sett arbeidsfolk i trafikken bruke slike, så fikk meg jo ikke akkurat til å virke mer normal av den grunn. :-P


Men litt humor må man ha i hverdagen, når man tross alt e en alien ;-)

Ingen kommentarer: