lørdag 22. september 2007

Nattverd

Var på natverdsgustjeneste i dag. Selve gusdtjeneste startet som normalt og alt var vanli helt til nattverd delen kom. Ikke at den var så uvanlig eller noe, men alikevel var det noe spesielt ved den. Fra heme i Norge e eg vant med at enten kneler du ved alter ringen og får utdelt "brød" og vin, eller at man stiller seg i kø og går frem og dypper "brødet" i vinen. Ettersom vi ikke har noen alter ring her i Tezukayama kirke, tenkte eg sånn halveis med meg selv at "kø" metoden ville bli brukt. Når vi så kom til nattverd delen, til min overaskelse, gikk folkene frem og stilte seg i en halvsirkel foran alteret. Det ble en slags menneskelig alter ring, Og selvom det bare var (ca)15-20 stykker som deltok på gudstjenesten, virket det plutseli som at anntallet var dobblet både en og to ganger. Kirkerommet vikret så mye fullere og slik følte eg det gjennom resten av tiden.
Eg hørte en gang fra mamma (?) at "når 2 eller fler kommer sammen i bønn, så er jeg midt i bland dere" (tror det var noe slikt. hmmm...) Og... eg følte det i hvertfall det sånn i dag.

2 kommentarer:

Renate sa...

Heihei!

Så artig blogg du har! Skikkelig artig å lese, ler for meg sjøl her, artige ting du opplever. Så virkelig for meg E.T.-hendelsen din! hehe!!

Her e for øvrig linken eg sku sende deg; http://www.aktiveiendom.no/Pages/Property.aspx?PropertyID=214044#

Ellers må du bare fortsette å skrive, eg kommer til å følge med!

glad i deg!
Klem

JonBever sa...

Tror verset sier noe saant som at: "naar to (tre)? eller flere sammles i mitt navn, er Jeg mitt i blandt dere"