fredag 25. januar 2008

Julaften

Julaften var helt super! Pinnekjøtt som Jt og Hege hadde tatt med seg over, raspeballer, kålerabistappe og alt det andre som tilhører var en selvfølge på bordet. Vi var 12 stykker til sammen som koste oss og spiste. Humøret var på topp og alt var som sagt supert! Maten kan vi takke Hege for. Men alle hjalp til der det trengtes. JT og Kris stakk på butikken i hyyt og pine hver gang vi kvinner fant ut at vi manglet noe, og Pål og John Petter fikset detpraktiske med stoler og border. Melanie og Llinn Hikari hadde fått på seg kimonoen (Hege foresten som knøt sløyfen bak. Selom hun ikke hadde vært borti noe sånt før, læret hun alt av noen enkle, men venskelige bilder, og fikset på oss alle sammen) Eg tok på meg min litt senere og fikk hjelp av noen damer i kirken. Tenkte eg kunne ikke ha den på når eg skulle spise siden eg har for vane å dele maten med klæørne mine og duken.

Etter maten var det lysmesse nede i kirken, hvor blandt annet koret opptrådde og alle de norske (12 stykker). Det var en kjempe koselig stund, med mye god mat etterpå som en slags kirkekaffe på kvelden.

For å gjøre kvelden helt perfekt endte vi den i leiligheten til Ivan og Rut Terese igjen, hvor jentene så på "Tre nøtter til Askepott" mens guttene spilte shogi igjen. Må foresten nevne at JT med sin klistergjerne vant over en japaner som har spilt dette spille i mange år.

Neste morgen var det storfrokost med diverse godsaker og "Disneys julemorgen" på tv. For å si det sånn... Denne Julen har vært super!!!!

Ingen kommentarer: