fredag 25. januar 2008

Julegaver

Fikk utroli mye fint til jul. Bøker, klær, toromat og mye mer. Har 2 gaver eg vil nevne spesielt. Dene e den mest kreative gavne eg har fått og den andre er noe som eg har ønsket meg siden første gang eg så det og som betyr noe helt spesielt for meg.

Den kreative gaven kom fra Renate. Den inneholdt et stort pepperkakehjerte med navnet mitt på, en kjempe fin glass engel og kyllinger. Det e helt sant. Eg fikk kyllinger til jul.selve pakken inneholdt ikke kyllingen, men et kort hvor det stod at eg hadde fått kyllinger. Det er en del av Kirkens Nødhjelp progam som hjelper fattige familier i utviklingsland med å komme ut av fattigdommen. På en måte hjelp til selvhjelp. Det e mine kyllinger, me det e en familie som passer på de for meg. På den måten kan de bruke eggene og selge de eller andre ting man kan gjøre med kyllinger. Synes det var en super gave og artig å få noe som er til glede for andre. Ettersom eg bare ska bo her i Japan til juli, e det begrenset av ting eg kan ha, selvom mye kommer til å bli sendt hem med båt til Norge. Digget foresten pepperkakehjertet og, som gledet meg gjennom hele julen!

Den andre gaven eg fikk var fra min kjære, og var et bilde. Dette bilde e spesielt for meg. Dette bilde så eg første gang i sommer når eg var hos JT. Eg haddeutrolig vondt i ryggen og en venninne av JT som e utdannet til å fikse sånt tilbød å hjelpe. Hun hadde pause fra praksisen sin, men hadde fortsatt benken stående heme hos seg. Når vi kom hem til henne drev hun å ryddet vekk noen bilder hun hadde malt. Ene bilde hun rydde vekk var nettopp dette bilde som eg har fått i julegave. Fikk en helt spesiel følelse når eg så på bilde. For å ikke si noe til henne, spurte eg hon diskre om hun solgte bilde sine. Hon sa at hun hadde prøvd, men trakk seg alltid i siste liten, så at eg skulle tørre å spørre var helt uaktuelt for min del. Istede fortalte eg JT om bilde.
Så rett før jul får eg en tlf. Det var JT som ringte for å høre om det var riktig bilde han tok med... Gjett om eg ble kjempe gla og overasket!!!
Kunne ikke drømt om noe annet!!!
Bilde av bilde. Det e derfor det e litt dårli å se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hei!
Fikk en sånn stor gave i posten i dag jeg! TUSEN TAKK! Satte kjempe pris på det altså!
Har ikke tid til å skrive mail i dag så det får bli med den hilsenen her!
Stor klem Hege

Anonym sa...

Så kjekt å se at du likte kyllingene! Visste du kom til å sette pris på de! Og d var akkurat tanken min, at d e begrenset ka man kan sende til Japan, og at du har jo så mye allerede ;) Eg elsket kyllingene eg og! Pappa fikk geit til jul! :D Ps; Har du spist pepperkakehjertet el? :p