lørdag 31. mai 2008

17. Mai

No har eg feiret 17. mai i Europa, Amerika og i år ble det både i Aisa og Amerika på samme dag. Jepp... 17. mai ble feiret på Osaka flyplass, på flyet til USA, og ettersom eg reiser tilbake i tid, ble den også feiret i Ohio med min bror og JT.
Hadde desverre ingen flagg og vifte med, men det var vel kanskje like greit siden det ikke akkurat var så veldig god plass på flyet. Og hadde vel kanskje litt mye baggasje med meg og. Satt ved siden av et koselig litt eldre kinesisk par som ikke kunne noe annet enn kinesisk. (hadde vært arti å feste skjult kamera til de og se kordan det kom til å gå i statene, men det e vel kanskje litt slemt gjort. :p) Denne kinesiske damen var ihvertfall ganske ivrig etter å kommunisere, til tross for mangel på språk, så det ble til at med gjevne mellomrom tok hun opp godsaker fra vesken og tilbød med et stort smil. Forundrer meg egentlig at den vesken kunne romme så mye. Det virket som at den eldri ble tom. Sånn magisk veske... Du sjønner vesken var ikke så stor, men snacksen og tingene som kom ut av den tok garantert sin plass. Men det gjorde ihvertfall sitt til at min tur ble ganske interessant og gikk fortere enn eg hadde forventet. Kun 11,5 timer i luften :D Neste stopp var 2 og en halv time i passkontroll, hvor eg fikk beskjed om at eg må skaffe meg nytt pass, men at det skulle gå for denne gang, siden eg skulle i bryllup. (Den siden i passet mitt med bilde og sånt holder nemlig på å falle ut, og henger så vidt igjen i ene hjørne). Men men etter et nytt flyskifte, og venting på JT, gikk endelig turen i leiebil ut til JP for å dra å spise på restaurant og ferie det lille som var igjen av 17. mai. Kan ærlig si at når gikk å la meg den kvelden hadde eg opplevd 17.mai i 2 døgn. (Jepp... det går ann, så lenge man drar tilbake i tid. Nærmere sagt 13 timer tilbake i tid :P)

Ingen kommentarer: