fredag 9. mai 2008

Utelåst

Annen hver fredag har eg engelsk undervisning med engruppe damer i Nankai, en time fra her eg bor. De e så koselige og finner på mye sprell :p Dagens sprell var allikevel ikke helt planlagt, men en go latter ble det allikevel når alt ordnet seg. Vi skulle låse kirken etter oss på vei ut, når en av damene kom på i det sekundet døren til kirken lukket seg at nøklene hennes lå igjen inne. Vanligvis vill ikke dette være noe problem, men når døren har smekklås blir saken med engang litt værre. Etter mye om og men fikk vi lirket opp ene vinduet (var ikke låst skikkelig heldigvis) og ettersom eg var eneste med bukse i dag, ble det til at eg skulle prøve å åle meg gjennom vinduet. Vi plaserte to kasser oppå hverandre så eg kunne komme opp til vinduet, og etter å ha heist hoften opp til viduskanten, var det å legge seg sideveis og prøve å ikke trynann de metrene ned til golvet innenfor. Alt i alt gikk det bedre enn håpet, og nøklene ble hentet ut og kirken kunne igjen låses :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hei Mie!
Ville bare sende deg en liten hilsen vi. Sitter her å leser litt om hva du opplever. Også må jo jeg ,Hege, få skryte av hvor god Norsk lærer du er. Take Care klemmer fra Keisuke og Hege

Amalie sa...

Hei Mie! Så flink du er til å skrive - og jeg er ikke flink til å følge med... I dag er det 17. mai. Av oss som var i Japan er jeg eneste uten bunad. De tre andre er SÅ fine! Føles det rart å ikke feire 17. mai i Norge? Du har kanskje (ikke) gjort det før, da du var i USA? Lykke til nå den siste måneden din - stå på i Kristus! Klem fra Amalie

Anonym sa...

Purify my heart, let me be as gold. And precious silver. Purify my heart, let me be as gold. Pure gold.

Refeiner´s fire. My heart´s one desire. It´s to be - holy, set apart for you Lord. I choose to be - holy - set apart for you my master. Ready to do your will.

Savner deg sååå!