lørdag 27. oktober 2007

Halloween

Etter tre dager fulle med engelsk undervisning i strekk, korte netter pga skype, og lite søvn, merker eg at eg blir sliten på slutten av hver uke. Og det var sånn denne gangen og. Heldigvis hadde eg ingen planer etter siste undervisnings time på fredagen, så så for meg en tidli kveld med go natt søvn. Det forble med den tanken. Rett før timen skulle begynne kl.3, ringte telefonen min. Valgte å ikke ta den siden "elevene" (velger å si det sånn siden de er ganske mye eldre enn meg) begynnte å komme. Ringte istede tilbake når timen var over, ca halv 5. Og her kommer grunnen til at det ble nok en sen kveld på meg. Det var Noriko-san som hadde ringt. Hun er et av medlemmene i Tezukayama kirke. Hun skulle ha et lite halloween party for barna sine og spurte om eg ville komme. Ikke fordi eg var så liten at det gjorde noe, men alle tinge e kjekke å få oppleve! Vel.... Som sagt, eg fikk invitasjonen halv 5 og det begynnte kl.5. Eg kastet meg på sykkelen, syklet fullfart hem, skiftet klær og raste av gårde igjen. Alt skjedde i hu og hast. Dette kunne eg jo ikke gå glipp av! HeHe. Det var 9 unger totalt. De var kledd ut som prinsesse, skrik, engel, spiderman og mye mer. Eg hadde ikke noe særlig til kostymet ettersom eg, som sagt, hadde fått invitasjonen bare en halvtime før det startet. Men eg fant frem Mr.Wolf masken som eg hadde lagd til en av lekene vi hadde i kids english, så no var eg og klar. Vi gikk rundt til noen få hus i nabolaget (litt fjusk, men de var planlagt på forhånd :-P), og ungene fylte opp posene sine med allslags snop og kjeks. De var helt i hundre og det var kjempe kjekt. Etterpå gikk vi inn til Noriko-san og fortsatte den lille festen med kake/snope spising, bingo (hvor alle vant tilslutt), ballong volleyball, (som endte med et hærli kaos hvor alle ungene løp rundt og kastet på 3 ballonger midt på gulvet. Reglene ble nemlig fort avskaffet) og gjemsel i mørket.

Noriko-san sitt hus er nemlig veldi stort. 4 etasjer med dansesal i øverste. Denne blir leid ut til profesjonelle dansere og det holdes dansestevner der med jevne mellomrom. I tillegg er det heis i huset og (selve huset er smalt, men høyt og langt). Besøket holdt til i dansesalen, så vi hadde masse plass til å boltre oss på. Latteren satt løst hos alle og ingen ønsket å gå når det var over. 2 dansere som skulle bruke salen til å øve i, kom på slutten og hjalp til med å rydde opp. De danser sportsdans med hoved vekt på tango og vals, men de kunne danse alle de andre typene og, så når de satte på swingmusikk spratt alle ungene ut på golvet og begynnte å hoppe opp og ned og danse. Eg og fikk prøve, men eg danset med han proffe danseren. Det var kjempe kjekt, for han var utroli flink og lærte meg ett par nye triks. hehe. Han ble faktisk litt imponert over det lille eg kunne fra før (*litt stolt*), så no e eg klar for dansegulvet. ;-) Helt på slutten av dagen innviterte Noriko-san meg med ut på sen middag/kvelds med familen. Hele dagen har vært helt topp, og eg e gla det ikke ble noe tidli kveld allikevel.


Ingen kommentarer: