torsdag 18. oktober 2007

Ekte turist

No har eg bodd her i 7 uker og hele tiden skjer det noe. Denne uken har eg bare slappet og fått sett endel rundt omkring her eg bor. På tirsdag var eg med japansk klassen min på tur til Kobe. Fikk være japansk turist sammen med sikkert 40 andre japaner. Vi var nemlig bare 4 utlendiger. Og eg kan ærli si at eg følte meg som om eg var japansk og skulle oppleve Europa på en uke. Det var et hærlig organisert kaos, hvor alt skulle oppleves og alt skulle taes bilder av (og med) og alt skulle prøves. Skulle ikke tro at en tur med så lite program, skulle det skje så mye! (Hun som var "reiselederen" var sikkert 60-70 år gammel og hadde energien til en 16åring. Hun løp rundt og smilte og lo hele tiden og passet på at alle fikk oppleve alt, og var gjerne den til å kaste seg først ut i alle nye prøvelser.)

Vi besøkte Kobe wine castle og fikk omvisning der (smaksprøver inkludert for de som ønsket det), og etterpå dro vi til Kobe Fruit and Flower garden, hvor vi spiste kjempe god lunsh på restauranten som var der, fikk omvisning, besøkte uttallige giftshops, og som en avsluttning på turen før vi dro tilbake, fikk lage våre egne blomster dekorasjoner. For å gjøre bussturen tilbake litt mer spennende og arti, spilte vi bingo. Det beste var at alle fikk premier etter hvert (vi spilte til alle hadde fått bingo en gang hver. Litt fjusk kanskje, men utroli arti!).


Kobe fruit and flower garden




My Japanese teacher and I.

På kvelden etter at vi kom tilbake til Namba (hvor turen hadde startet), dro eg videre til Rokko Station hvor eg ble hentet for å dra på konsert med Lena Marie. Hun er svensk og e på turnee i Japan. Hun har en utroli stemme, og konserten gikk på både svensk, engelsk og japansk. Eneste var at hun skippet de to sangene i programmet som eg hadde gledet meg mest til, så ble litt skuffet.

Etter konserten traff eg mange andre norske misjonærer som hadde vært og hørt på. Traff blant annet Håvard og Martin (ettåringer som bor i Kobe). Det var ganske kjekt. Går en stund mellom hver gang eg ser de, siden de bor et stykke unna, men e like kjekt hver gang.






Ingen kommentarer: