onsdag 24. oktober 2007

"Jule" basar

Søndag 21. oktober hadde vi basar i kirken. Hadde mine tanker om kordan det kom til å bli. Vanligvis på gudstjenester og sånn, kommer rundt 20 personer, så så for meg at dette kom til å bli en sånn liten greie. Eg så og for meg at noe kunne eg endeli få mulighet til å kjøpe noen kristne ting til leiligheten min. E vant til å ha bilder, kors og andre ting hengende oppe, så har i det siste følt at leiligheten min e liksom litt tom og ufølsom. (Heldigvis kommer Straume og hjelper meg med å henge opp på mandag).
Mine tanker om basaren kunne eg ikke ha mer feil i. Både nye og gamle bygget ble brukt. Det ble solgt alt fra sitronbrød, kaker og vafler, til julepynt, kristne saker, endel klær, japanske saker og greier, bamser og masse masse mer. Og det kom kjempe masse folk innom. Tror foresten eg var den beste kunden. E så utroli gla i bamser så kjøpte like godt 3 stykker til å pynte med (Mikke, Minnie og Ole Brum) kjøpte masse jule greier og, pluss endel julegaver. hehe.... Det var jo så billig, så hvorfor ikke :-P

Midt under basaren hadde vi en slags uformell mini gudgstjeneste, hvor koret opptråde for første gang (etter at eg overtok som leder). De var kjempe flinke og det var utrolig arti! Prekenen ble hold i form av bilder og et slags "skuespill". Var kjempe morsomt og passet kjempe bra for alle aldre som var til stedet. Historien som ble fortalt var om "the lost sheep".


Hele opplegget med basaren og alt som fulgte med fikk meg til å tenke på julebasaren vi har i kirken min hjemme i Bergen hvert år (Åsana menighet). Stemmningen blant alle som kom, musikken i bakgrunnen, koret som opptrådte osv... Har hatt hjemlengsel før, men ikke på denne måten. Innså at eg savnet menigheten min, alle folkene der, juleforberedelsene og mye mer. Gleder meg litt til å få oppleve alt det igjen neste år, selvom eg stortrives her!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du skriver kjempefint. Nesten som om vi er der selv. Fortsett med å holde oss oppdatert!