lørdag 24. november 2007

Aha!

Endeli har eg fått varme i leiligheten. Trodde eg skulle fryse ræven av meg en periode. Eg har sånt aircondition hengende på veggen som kan gi både kald og varm luft. I sommer hadde eg jo en episode hvor eg på underligvis fikk til varmen, mens det allerede var 30 gradet ute. Denne gangen var det omvendt. Det e blitt kaldt ute og eg fikk kun kald luft fra anlegget. Husket ikke ka eg skulle trykke på... Typisk! Så eg har gåttt med 4-5 lag med klær på og ekstra teppe for å holde varmen. Redningen ble då eg fikk besøk av Ingebjørg. Hun e misjonær her i Japan (født og oppvokst her, så hun leser heldigvis kanji). No kan eg ka alle knappene og alt betyr. Tegnet opp på et papir ogskrev ned, sånn at eg husker alt. Hun lærte meg og med timer'en, så no kan eg stille den til å skru seg av og på akurat når eg vil. Så hver morgen en halvtime før eg ska stå opp skrur varmen seg på automatisk. Kjempe hærli!
Hun viste meg også at eg har komfyr. Eg trodde eg kun hadde microbølgeovn, men den viser seg og være kombinert micro, grill og ovn. En sær ting! Så jo at det sto ovn og grill på 2 av knappene, men alt annet sto på kanji, så visste ikke helt ka eg skulle tro. Fikk tegnet opp sånn huskelapp der og, sånn at eg husker alt. E ikke allti like greit når det e mye teknisk å huske utenat på en gang, så huske lapper e en fantastisk ting.
Då e det bare å lære seg med vaskemaskinen neste uke. Det e visst mye mer til den og enn bare startknappen. ;)
(Ps: Eg e ikke så blond som det virker, men når alt står på kanji e det ikke allti like lett :P)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du er blondere enn det du får det til å virke som her!

Men det er jo allmenn kunnskap for oss som kjenner deg ;) <3

Mie sa...

Blæ :P <3

Renate sa...

Ha ha ha!! Eg ELSKER å sitte og lese innpå her, og no "laget eg meg en blogg" kun for å kunne kommentere hos deg :) leve uten komfyr ja, d e ikkje greit :p og e både enig OG uenig m Garseg ;)