torsdag 15. november 2007

Free hugs! (ENDELIG!)

De fleste har sikkert lagt merke til kampanjen "FREE HUGS" som går verden over. Hvor villt fremmede mennesker stiller seg opp med en plakat hvor det står "free hugs" på, og deler ut klemmer til alle som ønsker det. (http://www.youtube.com/watch?v=vL7Jo_1Z3Y8). Overraskende nok traff eg på noen som holdt på med dette inne på Namba (Stedet hvor eg får japansk undervisning). Var litt uvanlig å se, siden japanere ikke akkurat er de som oppsøker fysisk kontakt hvis de ikke må. Jeg spillte blond og spurte hvorfor de sto der. Japanerene kunne ikke særli med engelsk, men en brite som sto der forklarte.
Det begynnte med at 2 av japanerene som sto der hadde sett videoen på youtube og tenkt at noe sånt har vi aldri sett i Japan før. De bestemte segfor å stille seg opp og dele ut klemmer de og. (Noe som er veldi ulikt en japaner å gjøre etter mine erfaringer). Etter å ha stått der en stund kom briten (han som forklarte for meg) og synes det de gjorde var en super ide, og spurte om han kunne på joine de. Etter en stund hadde det komt 2 til japaner og sluttet seg til de, så no tilsammen var de 5 stykker som sto der. Synes det e flott at noen går sånn ut for sin komfortsone for å glede andre.
Mange vet at eg e gla i klemmer, og det har ikke akkurat blitt så mange av de etter at eg flyttet til Japan. Så eg sanket like godt klemmer fra alle 5 både en og to ganger. Endeli fikk eg fylt opp min lengsel etter en klemm. Mener helt fast at de sto der for en grunn: å spre glede til andre som trenger det!
Takk Gud!

1 kommentar:

Unknown sa...

Sender en klem fra oss her hjemme og. Savner deg!