mandag 19. november 2007

Julebasar i Takarazuka

Julebasar her i Japan e noe av det koseligste eg var vært med på. Fikk skikkeli julestemmning (selvom det var litt tidlig for meg egentlig!) og det minnet meg om heme i Åsana Kirke. Vel. Eg likte så godt den forrige eg var på at eg måtte på en til. Denne gangen var eg på julebasar i Takarazuka. Eg kom der på lørdagskvelden, dagen i forveien, sånn at eg kunne hjelpe til med det som trengtes å gjøre. Meg og Ingebjørg lagde blant annet sjokolademuffins til basaren og noen rice crispie. (Rice Crispie e helt fantastisk! Det e en hærli blanding av smeltet marshmellows og puffet ris). 2 Stykker fra teamet (fra Gå ut senteret) kom og og var med å hjalp til; Linn Hikari og Melanie.

Basaren ble holdt på en søndag, 2 timer etter gudstjenesten og alle i menigheten var med å hjelpe til for å få alt i orden til det startet. Klær ble stilt ut på store stativer, bord ble satt opp med julepynt, krystall glass, servise, tepper leker og masse mer. Det ble solgt ballongfirgurer til barna og masse forskjellig mat. Alle var kunder og all hjalp til der det trengtes. Av mat som ble solgt hadde vi blant annet Udon (en nudlesuppe), takoyaki (blekksprut(kjøtt)boller) norske vafler, sitronbrød, kaker og masse annet godt.
Live musikk under hele basaren gjorde prikken over i, og eg sier det igjen: Skulle ønske det kunne være julebasar mye oftere!

Eg kjøpte selvfølgeli mer julepynt, en bamse og masse vafler. Digger det! Alle så ut til å kose seg kjempe masse og vi fant ut at noen av de som kom, var der for første gang. De så skiltet henge oppe ved hovedveien, og kom innom. En fantastisk måte å vise folk litt av hva Gud er!

Ingen kommentarer: