tirsdag 13. november 2007

Flere venner (",)

Hver tirsdag i uken får eg 2 timer japansk undervisning inne på Namba (en av de 3 sentrumene i Osaka). Liker disse timene utroli godt og har egen lærer. Vi e vel en 50 stykker som lærer japansk der og vi e i grupper på 1 til 5 stykker. Eg e alene med en utroli koseli lærerinne. Hun kan ikke engelsk noe særlig. Tror faktisk eg kan mer japansk enn hon kan engelsk, så det sier jo sitt. Men det gjør at eg må tenke mer og på den måten sikkert lærer mer og. (Det bare tar litt tid før det vises :p) Fordi vi e så mange som kommer der for å lære e det også enkelt å komme i snakk med andre og å få seg venner. Eg har vært så heldi å bli kjent med 3 stykker. 2 fra Brasil og en fra Peru.
Var på en tur for litt siden og då ble eg kjent med ene og så har hun introdusert meg for de andre. De har bodd her i 3-6 år, så eg den nyeste og den som kan minst av oss alle når det kommer til Japan og japansk. (skulle jo egentli bare mangle. hehe...) Vi har det kjempe kjekt sammen og hver uke etter timen stikker vi på Starbucks og koser oss og prater sammen. De har også lærte meg å lage flipp flopper (sandaler) sånn som de gjør det her i Japan. De ble ganske kule. Og utrolig nok gode å bruke.

Ingen kommentarer: