torsdag 20. desember 2007

Kino

Var å så filmen " Maria" på kino med Rut Terese og Iwatsuki-san og Keiko-san. Den e bare på kino i 2 uker her, siden det omhandler julebudskapet. Den har visst vært vist i Norge og, noen år tilbake, men fikk dårlige kritikker. Eg likte den eg. Satt helt trollbundet og levde meg inn etter beste evne (noe de som kjenner meg kan bekrefte at eg får til ganske bra). Etter filmen fortalte Iwatsuki-san at hon kjente igjen fortellingen. Hun hadde lest om den i manga Bibelen som hun fikk låne av Tezukayama kirke. Egentli var det sønnen hennes som lånte den pga noen lekser han hadde. Han visste ikke kor i den vanlige Bibelen han skulle begynne å lese og synes at mye av det som sto der var tungt å forstå, så han fikk låne manga Bibelen (Bibelen i tegneserie utgave). Iwatsuki-san synes den så interesant ut, så hun begynte like godt å lese hun og. Og no stiller hun masse spørsmål og e nysjerrig på kristendommen på en helt annen måte enn hun har vært tidliggere. Det er underlig hvordan Gud får ting til å skje. Han utretter store ting. Så oppfordre alle som leser dette til å be om at Gud må vise seg for Iwatsuki-san og sønnen hennes!

Ingen kommentarer: