lørdag 1. desember 2007

Telefon hjem, himmelsk musikk og den beste følelsen!

Ringte til mamma i dag. Hun sto på Åsane senter og ventet på at julesangen skulle begynne. Det var Cantus Sororum som skulle synge denne gangen, og eg fikk høre via tlf. Dette koret var eg med i før eg dro til Japan, og eg kjenner alle der. Før første gang fikk eg skikkelig hjemlengsel. Sangen hørtes himmelsk ut og kjente det var vondt å sitte her, men samtidig gjorde det godt. Det var det lille eg trengte, det lille faste innslaget som eg e vant med fra hver jul oppgjennom årene, det lille som som gjorde at eg fikk helt og fullt julestemmning. Fikk snakket med endel fra koret og. Det e merkelig å sitte her akkurat no å tenke på at eg e på andre siden av verden.

Julen 2003 opplevde eg noe lignende. Ringte hjem da også. Vennene mine (fra koret) hadde samling på et sted som heter Liseth. Ble satt over til mobilen og fikk snakket med alle sammen då og. I tillegg sang de velsignelsen (av Oslo Gospelkor) til meg. Føler eg e verdens heldigste person som har så fantastiske venner hjemme i Norge, og e så heldi å få oppleve så mye selvom eg sitter som sagt på andre siden av jorden.

1 kommentar:

Renate sa...

Enkelte ting kan man ikkje være foruten!! :D Eg e glad eg har vært med på begge disse begivenhetene :)