onsdag 5. desember 2007

Osaka Motor Show

Osaka Motor Show e en kjempe stor bil og motorsykkel utstilling som holdes her i Osaka annen hvert år. Alle de store bilmerkene var der, og de som drev med sykler utstilte de og. Det stiltes ut fremtidens biler, biler malt med sjokolade og luktet like godt (!) fancy biler, familiebiler, biler for folk med funksjonshemninger, og biler i det hele tatt for alle og enhver. De hadde desverre ikke min drømme bil der (egentlig ikke noe rart for e bare meg som liker den typen bil allikevel), men de hadde noen som sto høyt på listen min forde. Det eneste sjiipe med hele opplegge var alle panser-damene. Ikke var de fine og flate var de totalt, og de ødelag bilene. Når man går på et motorshow e det ikke for å se på damen, men på biler!! Så ble irritert til tider. Ene gangen flyttet ikke damen seg fra bilen i det hele tatt. Det var en ganske stilig bil og ville ha bilde. Så eg gikk bort, spurte fint på engelsk om hun kunne flytte seg, og viftet hun høflig vekk med hånden. Endel fikk litt sjokk over det, men som sagt det var bilen og ikke henne eg ville ha bilde av (og hun hang på den bilen konstant!). Fikk vite av Hisako at mange av mennene i Japan går der like mye for damene som for bilene, så e vel kanskje en grunn til at de e der.
Meg og Hisako kom der tidlig på morgenen og var der hele dagen. Vi prøvde alt som kunne prøves (og det var mye). Vi tok over 100 bilder og hadde det kjempe arti. Endel ganger når Hisako skulle ta bilder av meg med mitt kamera begynte masse andre menn og ta bilde og. Ble litt flau for eg e jo ikke akkurat vant til sånt. Visste ikke om eg skulle fortsette å posere eller om eg skulle gå vekk. Så eg gikk! 2 menn prøvde å sjekke oss opp ene gangen. De trodde eg var endel av showet. For eg var visst eneste "hvite" kvinne de hadde sett der, og så var eg visst penere enn de andre panser-damene og, i følge de (Sier litt om panser-damene). (Til sammen hele dagen så vi 6 "hvite" og alle menn, så....) Jaja... Kanskje det ska bli min neste karriere. Panser-dame på motorshowet om 2 år. Syns eg ser det for meg. (Foresten... Det skjedde ofte når vi tok bilder sammen og. )

Har en annen episode om bilder og som skjedde på showet. De hadde satt opp en sånn stand med massasje stoler som eg prøvde ut. Det var utroli godt med massasje. Eg lukket øyenene og slappet 100% av. Ene ganagen når eg åpnet de forsikti sto det 2 stykker og tok bilde. Eg latet som ingenting og fokuserte på å slappe av. (Hjelpes meg! Har aldri blitt tatt så mye bilder av fra fremmede før!) De som hadde standen synes eg var så go reklame at eg fikk sitte der ekstra lenge og prøve ut masse forskjellige mssasje typer. Ikke at eg klager altså, for eg trengte den massasjen. I tillegg kom eg i kontakt med et gammelt ektepar og de endete visst opp med å kjøpe en sånn stol, så all reklame e go reklame. Når eg gikk fra standen sto de alle å vinket. Og eg og Hisako fikk hver vår lille suvenir med oss.

Det skjedde så mange sånne episoder gjennom hele tiden vi var der, så føltes ut som vi var sånne små kjendiser. ;p Vi får se, kanskje dukker vi opp i et eller annet blad, etter eller annet sted i verden. :p

Det fine med denne utstillingen var at det var flere steder det var satt opp stand som viste farene ved alkohol og kjøring, og andre viktige ting en måtte være obs på.
(Foresten... Eg fikk meg japansk "sertifikat" på showet :p Noen suvenirer må man jo ha uansett alder. :p )
Denne bilen er malt med sjokolade og luktet utroli godt!



Bare sånn for å si det, så var de færreste bilene på showet sølv og hvit, bare det at det var disse bildene som ble finest.

To av de bilene som står høyt på min liste!

Det var som sagt motorsykler med på utstillingen og. Dette e bare en liten brøkdel av alt de viste frem!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skrev:
[quote]For eg var visst eneste "hvite" kvinne de hadde sett der, og så var eg visst penere enn de andre panser-damene og, i følge de (Sier litt om panser-damene).[/quote]

Der er jeg helt uenig! Det sier mer om deg, og hvor pen du er enn det sier noe som helst om "panser-damene"

<3

Renate sa...

Ha ha ha, Ooooo Garseg :p